tirsdag den 24. november 2009

OUTFIT // STILL HANGING OUT AT UNI



Skindjakke H&M Trend, Jakke Stine Goya for Weekday, Jeans Topshop, T-shirt/Kjole COS,
Tørklæde Louis Vuitton, Støvler My Favorites, Taske Balenciaga

I dag har vi endnu engang været på uni, jeg kom hjem kl. 18.45, og jeg er pænt træt nu. Jeg skal afsted igen i morgen tidlig, så jeg vil tidligt i seng. Heldigvis skal min veninde Mathilde og jeg gå lidt tidligt i morgen, da vi skal i biografen. Denne gang står den på Millennium 'triatlon', hvilket er Stieg Larsson triologien, og ja, vi skal se alle tre i træk, tror det bliver lidt hårdt faktisk, men jeg glæder mig.

36 kommentarer:

Anonym sagde ...

Labert tørklæde! Jeg er selv den lykkelige ejer af selv samme af slagsen, men har lige et spørgsmål: Dit ser ikke så "krøllet" ud - har du gjort noget specielt?

Ditte sagde ...

Hmm, nej, det var rullet sammen, da jeg fik det fra min veninde, som købte det for mig i NY. Og jeg ruller det ikke selv sammen hver dag. Jeg propper det bare ned i dustbaggen. :) Mit brune er heller ikke specielt krøllet i det, og har faktisk aldrig været det. :)

Anonym sagde ...

Undskyld men den jakke får dig til at se tre gange så stor ud. Jeg forstår ikke at du ikke accepterer din overvægt og klæder dig efter den. Så ville den være meget mindre tydelig.

Anonym sagde ...

Ok tak for svar :-) Mit brune er heller ikke specielt krøllet nu, især ikke efter det har været en tur på renseri, så det samme sker jo nok for det lyse her også. De er simpelthen så skønne!

Ditte sagde ...

Anonym: Det er de ja. :) Jeg er også rigtig glad for mine.

Anonym: Nu du selv har startet det. Så UNDSKYLD, men hvad ved du om, hvordan jeg har det med MIN vægt? Og hvad rager det egentlig dig? DU er mere end velkommen til at finde en anden blog at følge med i, ingen tvang herfra, jeg er nemlig mere end ligeglad med din mening. :) Derudover vil jeg foreslå dig at lære at sætte komma. Ha' en god aften.

Anonym sagde ...

Ja, det gik lidt hurtigt. Jeg beklager de manglende kommaer, men måske skulle du feje for egen dør først. Der er jævnligt stavefejl i din blog ;-)

Ditte sagde ...

Anonym: Jeg fejer skam alt det, jeg kan. Men jeg kan jo lige sende indlæggene omkring dig først, du har jo allerede vist super gode evner indenfor den slags? ;) Sov godt.

AstridP sagde ...

Søde Ditte, tror du ikke bare, h*n (sikkert en hun) har for meget fritid, siden flueknepperi er nødvendigt ?

Brigitte sagde ...

Til Anonym: For det første er det alt for nemt at være anonym og komme med lade kommentarer, du må jo ikke mene det siden du ikke tør stå ved det. For det andet må du jo have det enormt dårligt med dig selv siden du åbenbart føler for at nedgøre andre.
Jeg har ondt af dig, søg hjælp.

Ditte sagde ...

Astrid, jo, sådan er det som regel med den slags kommentarer og dem, der sidder bag dem. Heldigvis tager jeg ikke den slags seriøst fra folk, der end ikke vil stå ved deres eget navn, når de sender en offentlig sviner. :)

Ditte sagde ...

Tak, Brigitte. ;)

Anonym sagde ...

Hold da op nogle sure trunter. Hvis du ikke kan tåle en negativ kommentar, som ikke på nogen måde var groft formuleret, så skulle du måske lade være med at vise dine fotos offentligt.

Ditte sagde ...

Anonym: Jeg håndterer den, som hun hånterede mit billede. Det er jo ikke pænt formuleret, hold da op. Bare fordi man smider et undskyld foran, så bliver det altså ikke automatisk pænt. ;)

Jeg vil ikke finde mig i, at jeg skal tale pænt til alt og alle, selvom de sviner mig til, og derudover finde mig i en gang lort fra specifikke læsere, bare fordi jeg har en blog. Nu må du holde op.

Anonym sagde ...

Du kan jo lige læse, hvad Brigitte skriver i sin blog:

"men efter at have set den uformeliggøre (hvis det da er et ord) først Kelly Osborne, dernæst Rihanna og nu slutteligt Emma Thompson, så håber jeg ikke jeg skal se det antræk på nogen anden igen.
Det kan godt være de 3 ladies ikke hører til de mest skinny sild i showbiz, men den kjole gør ikke noget godt for nogen af dem, og får dem til at se større ud end der rent faktisk er."

Hun er da ikke bleg for at skrive noget lignende, så du skal nok tage hendes støtte med et grand salt ;-)

Ditte sagde ...

Anonym: Nu kender jeg Brigitte personligt, så det tror jeg bare, du skal blande dig helt udenom ;) ;) ;)

cirkushjælpeløs sagde ...

Ja, Ditte, kan du så skynde dig og indrette dit udseende efter tilfældige anonyme kommentatorers ønsker (indsæt smiley med rullende øjne, tak!). Jeg har jo sagt det før: du har fantastisk smag og sikker stil. Gerne flere outfit posts! Og god eksamenslyst (hvis den slags overhovedet findes?)

Ditte sagde ...

Chris, mange tak. Jeg er faktisk allerede begyndt at planlægge mit nye liv efter alle de anonymes ønsker, det kan jo kun blive fantastisk - alle ved jo, at de ligger inde med al visdom i verden, og de har bedre liv end alle dem, der står ved, hvem de er. :D ironi kan være anvendt i ovenstående.

Brigitte sagde ...

Uuuuhu tud lidt mere anonyme, du er luret!
Først skriver vedkommende en negativ kommentar på Astrids blog, hvor Ditte kommenterer. Så er det Ditte der pludselig må stå for skud for latterlige kommentarer, så blander jeg mig, og vupti er det sørme også en negativ kommentar på min blog.

Nu ved du hvad der venter dig Chris :-D

Lad os ikke spilde mere tid på den taber.

Stride sagde ...

Hold op hvor skal du finde dig i meget lort!
Jeg vil bare skrive, at jeg synes det er fedt, at I har denne blog...så bliv ved, please:-)
Håber at jeg snart møder dig i dit andet hjem (H&M algade), når jeg engang får tid til at komme til Aalborg igen.

camilla // olinesmor sagde ...

Nogle mennesker har bare for meget tid til rådighed ellers ville man da ikke bruge tid og kræfter på at sidde og skrive onde kommentarer på flere blogs.

camilla // olinesmor sagde ...

Og så vil jeg lige knytte en kommentar til din onde ord om Ditte's figur (håber det er ok Ditte):

Jeg synes faktisk Ditte klæder sig efter hendes figur på den flotteste måde. Synes det er meget modigt af hende at vise sig frem og dermed stå model til kommentarer a la din. Synes egentlig du burde skamme dig, netop kommentarer som dine er et billede på hvor fucked op synet på kvindekroppen er i verden, vi kan ikke alle være 175 høje og veje 50 kg. Nogle af os af små og har store numser (incl mig selv) og sådan er det bare. Vi skal ikke gemmes væk og sidde i et hjørne og skamme os over at vi ikke har model mål. Holdninger som dette er med til at skabe anoreksi ofre.

Synes det er forfriskende at en pige som ikke har standard mål viser at man sagtens kan klæde sig smukt og moderigtigt trods former. Og dem er der trods alt en del af i dk. For mig er er Ditte en stor inspiration uanset om hun vejer det ene eller det andet.

Undskyld ditte synes egentlig det for lavt at diskutere dine former og vægt på din blog, men måtte bare ud med det her.

AstridP sagde ...

Årh, jeg er ikke blevet kaldt sur trunte siden efterskolen :D det tager jeg som en stor kompliment. Nu er min dag reddet ;) ;) ;)

Anonym sagde ...

Brigitte: ja jeg måtte da lige kommentere på din latterlige dobbelmoral. Du kommenterer gerne fremmede mennskers vægt, men når nogen kommenterer din venindes figur, spiller du helgen. Føj for pokker. Det må da ikke være fedt for Ditte at vide, at du ikke er ærlig.

Camilla: jeg har ikke sagt, at man skal gemme sig væk, men hvis man i forvejen er bred, er en puffy jakke bare ikke det bedste.
Det du skriver med at have tid, er noget latterligt pjat. Det tager ikke længere tid at skrive en positiv end en negativ kommentar, og du havde jo nok ikke himlet op, hvis jeg bare havde været endnu en rygklapper.

Laura sagde ...

Smukke Ditte - sikke fin du er, og hvor er nogen dog trættende at høre på!

Ditte sagde ...

Brigitte: Jeg tror også, at vi er færdige der. :) Med mindre hun tilbyder at rette mine indlæg gratis. Det ville jeg ikke brokke mig over. :P

Stride: Ja, der er et par ting, man skal finde sig i, som blogger. :-O Glæder mig også til at se dig igen i H&M ;)

Camilla: Det er helt fint. Er glad for, at begge sider af sagen kommer på banen. Orker ikke helt den negative stemning.

Astrid: Er glad for hun også kunne redde din dag ;)

Ditte sagde ...

Anonym: Nej, det tager måske ikke længere tid, men man har godt nok et sørgeligt sind, hvis man har behov for at nedgøre andre på den måde. ;)

Laura: Mange tak. ;)

Mette Marie sagde ...

Skønt at du er begyndt at lægge flere "dagens" op så man kan se alle dine nice køb på :)

Ditte sagde ...

Mette Marie: Har endelig fået selvudløseren til at virke, så nu er det nemmere at tage billeder derhjemme. :)

Kia sagde ...

Jeg er træt af mugne mennesker! Ditte er smuk og sjov!

:)

Kia

AstridP sagde ...

Anonym: Nu spørger jeg, og håber på et ordentlig svar i retur :) (ved dog ikke om dette er for meget at forlange, ellers må du sige til). Hvis du så Ditte eller en hvilken som helst anden, som i dine øjne ikke klædte sig "korrekt" ift sin kropsbygning (efter din mening), ville du så rette henvendelse mod denne person og sige: "Undskyld mig, men du ser overvægtig ud i den jakke". Ville du føle, at du gjorde denne person en "tjeneste", og at du nu havde gjort dagens gode gerning? Og endnu vigtigere; ville du TURDE at gøre det, nu hvor du ikke ville have en computer at gemme dig bag?
Og ja, jeg giver Camilla ret; du må eddermaneme have et forskruet syn på kvindekroppen.

Stride sagde ...

kia: amen

...og nej, jeg ser ikke mig selv som en rygklapper. Så har vi vist det på plads.

Maria sagde ...

Ej det er da ikke noget at blive så sur over. Jeg finder også den jakke lidt klumset. Det er jo ikke alt hvad der klæder modellaerne, som ser godt ud på os andre.

Fashionizta sagde ...

Nu er jeg ny her i modeblog branchen, men jeg synes godt nok at der er nogle mennesker, der har virkelig travlt med at nedgøre de skribenter som er så søde at dele deres idéer, køb og inputs med alle.

Medmindre Anonym ærligt kan sige at h*n tiltaler alle på den måde, så syns jeg h*n skal skamme sig.

Tak for en dejlig blog Ditte !

Julie sagde ...

Ih altså nu bliver jeg også nød til at smide en kommentar. Ditte du er en inspiration for så mange piger inkl. mig selv som ikke er en perfekt størrelse 36! Du har en virkelig fed stil! Hvorfor er det nogen mener at moden ikke hører til piger med former, at vi skal gå i store tunikaer fra Bilka for at "klæde os efter vores krop" nu må det stoppe! Jeg er en str. 42 og egentlig ret tilfreds med det, uanset hvad folk skulle tro.

Thea sagde ...

Hej Ditte! Jeg har selv overvejet den jakke, men er lidt i tvivl om, hvordan den sidder, når den er lukket. Hvad synes du? Og har du evt. et billede hvor du har den på lukket?

Ditte sagde ...

Hej Thea,
Tror du skal være meget heldig, hvis du kan opstøve jakken, som du kan se i mit indlæg om den, har jeg selv jagtet den i 5 storbyer rundt om i verden. :(
Jeg har ikke købt den så den kan lukkes, da jeg aldrig bruger eller har brugt mine skindjakker lukket. :)
Den ville nemlig blive alt for stor over skuldrene og i ærmerne i så fald, og det er bare slet ikke fint.
Du kan se jakken lukket her:

http://velvet-snow.blogspot.com/2009/11/aviator-leather-jacket.html

Mvh. Ditte