lørdag den 7. august 2010

MAMA MADE ME A NEW DRESS!


I sidste uge syede min mama denne kjole til mig. Jeg fandt stoffet, da vi var i Stof & Stil, og overtalte hende til, at vi da skulle lave en kjole til mig. Den blev lavet udfra en COS bluse, jeg har, og vi lavede så noget mere vidde i skørtet. Den er simpelthen bare helt perfekt, og jeg har allerede haft den på 2 gange. Jeg håber, jeg måske kan få hende til at sy en sort til mig, før jeg flytter - den er nemlig på min efterårs-ønskeseddel og jeg kan simpelthen ikke finde den i nogen butikker. Så jeg håber, at jeg kan sætte min lid til mama.

My mother made miss this dress last week. I found the fabric when I was with my mother in the fabric store, and I just had to get a dress out of it. I already wore it twice and I just love the style! I want one in black too, hopefully my mom can make one for me.

17 kommentarer:

Anna sagde ...

Hvor er den flot! Før jeg læste indlægget, ville jeg spørge hvor den var købt... Men så er det jo godt, at min mor også er ret god til en symaskine ;) Tak for inspiration!

Ditte sagde ...

De mødre er gode at have! :D Og mange tak ;)

Mille sagde ...

Gotta looove the momma!( i mit tilfælde er det far der syr!)

Lige et lille spørgsmål...du om nogen vide det :) Hvordan regner jeg ud hvad jeg risikerer i told & moms når jeg shopper fra USA? Har kig på et par støvler til 1300,-

Ditte sagde ...

Hej Mille

Jeg tror max, at du bliver opkrævet en 450,- inkl.gebyr. Men taksterne skifter fra vare til vare og fra materiale til materiale. Så det er svært at sige præcist. Jeg regner heller aldrig på det, jeg betaler bare, hvis det bliver hapset. :S Men skyder umiddelbart på max 450,-. :)

Ditte

Mille sagde ...

Tak Ditte du er en blomst...!
Har prøvet at tyde det de skriver på T&S´s hjemmeside, men da jeg ikke er uddannet atomfysiker eller har en iQ på 8000 er det rimeligt sort. Det eneste jeg fangede var også det med forskellige tariffer.
Nå går den så går den - det er fede støvler :)

Tina sagde ...

Den er bare super flot..
Godt at have en mor som kan sy, meget fedt at have noget man ikke ser alle steder :)

Ditte sagde ...

Mille, hehe, det er vi mange, der ikke har. Nok netop derfor jeg bare betaler, når regningerne engang imellem kommer. :) Smid da lige et link til dine nye fine støvler ved lejlighed ;)

Tina, mange tak! :D

Anonym sagde ...

Super fin kjole! Kan du lokkes til et flash af din nye camel/H&M-læderjakke og Givenchy-wedges? :-)

Ditte sagde ...

Anonym: Jeg har ca. alting pakket ned pt. Så flash bliver ikke før engang jeg er på plads i min nye bolig i KBH, desværre. :) Men det skal nok komme ;) Og tusind tak!

Anonym sagde ...

Dygtig mor du har! Flot resultat!

Anonym sagde ...

Ok - tak for svar. Jeg glæder mig sådan til at se specielt Givenchy´erne in action :-)

Mille sagde ...

Jamen her er de:http://www.revolveclothing.com/b/DisplayProductDetail.jsp?product=JCAM-WZ168&ovpo=false&dep=&refererUrl=http%3A//www.revolveclothing.com/brandpages/JeffreyCampbell.jsp%3F%26d%3DShoes%26vad%3D1
De er noget mere rough end noget jeg før har forsøgt mig med.Men kan se dem til mange forskellige outfits...Tumler pt. med om de skal være sorte eller brune :)

Ditte sagde ...

Anonym: De er også bare SÅ fine! Nu skal de bare lige repareres først. :D Og forsåles, så kommer de ud og bliver luftet i KBH. :D

Mille, de er da bare vildt fine, dem kan jeg godt forstå, at du gerne vil have! Jeg stemmer for sort! :D

Mille sagde ...

Argh...Ditte! Havde lige besluttet mig for brun og nu er jeg i tvivl igen Ha ha!
Så i øvrigt lige denneher:http://www.asos.com/Peter-Jensen/Peter-Jensen-Nightgown-Tie-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1309805&abi=1&clr=cream
og tænkte på dig (måske lidt tarveligt at linke he he)

Ditte sagde ...

Heheh, det må du undskylde, Mille! :D Men du finder nok ud af det ;) Og tak for link! Hvor er den fin. One Size dur dog ikke til mig, jeg er jo ikke et siv. Så den er helt sikkert for lille. :) Jeg må heller ikke købe noget pt. - så fy! ;) :D

Mille sagde ...

årh...så ikke at det var one size."Heldigt" når du nu ikke må købe noget ;)

Har i øvrigt helt glemt at sige : VELKOMMEN TIL KBH! Håber du kommer til at elske det lige så meget som jeg gør(er halvt jyde - halvt bornholmer)

Ditte sagde ...

Mille: Ja, det var ret heldigt :D Jeg skal i hvert fald forsøge at holde mig på måtten. :D Og MANGE TAK! Jeg glæder mig så meget, jeg er sikker på, at det bliver fantastisk! :D